11. Čo keď ani len netušíte, čo chcete?

14.04.2015 19:45

Keď budete mať na pamäti to, o čom som písal skôr a budete svoje otázky formulovať v súlade so svojimi snami, celá hra bude odrazu vyzerať inak. Prvý krok z troch k tomu, aby sme nastúpili na ten správny kurz, budete mať v malíčku – ale len vtedy pokiaľ nestojíte tam, kde som nedávno stal ja sám a nemáte ani len potuchy, čo chcete! Aj ja som väčšinu svojho života strávil tým, čo by som mal a robil som si starosti s nedôležitými vecami, bez toho, aby som si uvedomoval, čo vlastne chcem.

Spomínam si, ako som raz sledoval televízny kanál so životopismi slávnych ľudí a videl som jedného za druhým, ktorí boli nadšený pre to, čo robia. „Keby som len tušil čo by ma nadchlo, hneď by som sa do toho pustil a s chuťou. Venoval by som tomu úplne všetko!“ Ale ja som nevedel, čo chcem robiť a čelil som výzve, ako svoj život začať znovu. Pokiaľ je to tiež váš prípad,  to, čo chcete, sa vám môže naozaj jasne vyjaviť, tak isto ako aj smer, ktorým sa máte vydať. O tom všetkom budem písať ďalej. Stačí, ak začnete fyzicky robiť, čo viete, s tým, čo máte a tam, kde práve teraz stojíte.

Kde som dnes?

Na túto otázku je zo všetkých troch najľahšia odpoveď. Avšak pokiaľ si ju sami nekomplikujete a tomu by som vám rád pomohol predísť. Za prvé, na základe predpokladu zo začiatku tejto časti, že zatiaľ presne neviete, čo chcete, odhadujem, že teraz buď:

  1. Robíte niečo, z čoho nie ste úplne nadšení
  2. Nemáte čo robiť, nemáte žiadny smer. „Vaše auto je zaparkované na parkovisku“ – či už dobrovoľne, alebo nie – (dostali ste v práci výpoveď, mali ste nehodu, alebo niečo podobného)

Ako to teda je? Stačí, ak si vyberiete jednu z týchto dvoch možností a môžete sa vrhnúť na tretiu otázku – a to je, kam sa vydať. Najskôr ale bude nutné vás oslobodiť z pút minulosti a pomôcť vám, aby ste si veci zase nekomplikovali.

To, kde dnes ste, nikdy nie je totožné s tým, kým ste. Naviac nemusíte vysvetľovať či obhajovať, kde práve stojíte, aby ste sa mohli pohnúť dopredu. Ďalšie poľutovaniahodné obmedzenie, ktoré vyplýva z primitívnej doby, v ktorej žijeme, je predstava, že musíme vysvetľovať a obhajovať, kde práve stojíme, aby sme sa mohli poučiť zo svojich chýb a vykročiť vpred. To je nezmysel!!!

Som veľkým priaznivcom učenia sa z chýb, najskôr si ale  musíme byť istí, že sme nejakú chybu vôbec urobili, než dospejeme k predčasnému záveru, že je s nami niečo v neporiadku len preto, v akej životnej situácii sa práve nachádzame. Viac sa tomu budeme venovať neskôr, ako svoje presvedčenia uviesť do súladu so svojim životom a smerovaním. Esencia tejto časti je ale to, že len preto, že zatiaľ nemáte to, čo chcete, alebo to dokonca vyzerá, že idete naspäť, zatiaľ čo by ste mali mieriť dopredu, to ešte neznamená, že je s vami niečo v neporiadku, alebo že idete zlým smerom.

Vaša súčasná situácia, kedy ešte nemáte to, čo chcete, môže byť len otázkou vašich hlbších priorít. Možno o nich zatiaľ neviete, ale aj tak sú pre vás dôležité. Možno je to aj tak, že najrýchlejšia cesta k vysnívanému cieľu zahrňuje obchádzku „pre vaše vlastné dobro“. Akonáhle si ale začnete myslieť alebo dokonca tvrdiť, že je s vami niečo v neporiadku, okamžite začnete veriť nezmyslom, ktoré si vezmete za svoje, aj keď nemajú s vašimi zdanlivými prekážkami vôbec nič spoločného!

Ďalší problém prístupu “vysvetľovanie a obhajovanie sa“ spočíva v skrytom predpoklade, že keď rozumovo analyzujete svoju situáciu, umožní nám to lepšie sa pohnúť vpred. To nie! Opäť sme predsa u jablka poznania! Môžete sa v túto chvíľu rozlúčiť s akoukoľvek nádejou, že sa vám novú duchovnú energiu podarí uplatniť pri neistých prvých krokoch, ktoré vás čakajú, pretože sa vrátite k prekliatym AKO – inými slovami, začnete si robiť starosti s tým,  ako sa váš sen splní a budete sa snažiť byť v správnu chvíľu na správnom mieste, povedať tú správnu vec tej správnej osobe, pretože tá pravá príležitosť sa predsa objaví len jedenkrát. Preboha!!!

Tento čisto logický prístup samozrejme nikdy neberie do úvahy, či to nebol práve on, teda logický prístup, ktorý vás dostal do šlamastiky, v ktorej sa práve nachádzate (tak, ako som písal o pár odstavcov skôr, je lepšie automaticky nepredpokladať, že ste sa ocitli v šlamastike). Stačí ak budete vedieť aký je váš stav teraz a z akého bodu vyrážate vpred.

  1. Robíte niečo z čoho nie ste nadšení?
  2. Nemáte čo robiť a stojíte na mŕtvom bode?