13. Náhle osvietenie

22.04.2015 10:33

Akonáhle dokonale zvládnete svoje bezprostredné úlohy, stane sa jedna z dvoch vecí.  Za prvé, povýšenie, ktoré vám udelí váš život, na obzore uvidíte úplne jasne čo by ste chceli robiť. Alebo za druhé a tak sa to stalo aj mne a zrejme to tak bude fungovať aj u vás, „povýšenie“ života so sebou prinesie nespočetné drobné zmeny a odrazu sa jedného rána prebudíte a uvedomíte si, že máte inú prácu, iné povinnosti, obklopujú vás iní ľudia a tak podobne. Takto to funguje preto, že ak sa ponoríte do toho, aby ste čo najlepšie zvládli svoje bezprostredné úlohy, pracovali lepšie a vážili si toho, čo máte, zatiaľ čo využívate svoje možnosti na maximum (to neznamená, že sa máte uspokojiť s tým čo máte!) sa takmer nepoznane prehupne do nového časopriestoru.

Potom si budete klásť rovnakú otázku, ktorú som si každý deň kládol aj ja sám: „ako sa niečo také mohlo stať práve mne? Toto je ešte lepšie, než moje najdivokejšie sny. Čo som to len urobil, že si zaslúžim takéto požehnanie?“

Keď sa v práci sústredíte na to, aby ste pracovali lepšie a bol z vás lepší človek, začnú sa diať zázraky. Pravdepodobne ich ako také neodhalíte, váš život sa ale začne kúsok po kúsku meniť. Presne tak sa zhmotňujú naše myšlienky: najprv sa z nich stanú okolnosti. Akoby naše myšlienky vyrážali do sveta, menili ľudí a udalosti ako bábky na nitkách – to vy ste ten neviditeľný bábkar, ktorí všetko riadi – a vy tak budete pripravení na dielo takzvanej „náhody“ šťastné prešľapy a hrádky osudu. Keď začnete jednať, v neviditeľných sieťach sa začnú odvíjať nové vlákna, inšpirácia zapustí korene a potom v spätnom pohľade uvidíte, kde sa na vašej ceste odohrali tie veľké zázraky.

Teraz vlastne nemáte skoro čo robiť

Pokiaľ teraz vlastne nemáte veľa čo robiť a zatiaľ ešte neviete, čo by ste robiť chceli, moja rada môže znieť naivne, ale je naozaj jednoduchá: Robte, čo vás napadne! Stanovte si nejaký termín, napríklad dva týždne, alebo len dva dni, aby ste niečo podnikli, napríklad len malé krôčky určitým smerom. Môžete robiť dobrovoľnícku prácu, zájsť do pracovnej agentúry, spojiť sa s novými ľuďmi, či pracovnými skupinami, to je jedno. Len sa do toho pusťte! Jediná chyba, ktorej sa môžete dopustiť je, neurobiť nič!

Moja skúsenosť ma naučila, že proti tejto rade obvykle zdvihla vlna protestu. Väčšinou to znelo takto: „Ale ja predsa nemôžem ísť a robiť čokoľvek! Keď pôjdem a zoberiem prácu v nákupnom centre, čo budem robiť, keď mi zavolá Oprah a ja nebudem doma, aby som je zdvihol telefón? Čo keď sa objaví iná príležitosť a ja ju zmeškám?“ Ak ľudia nevedia, čo by chceli, alebo i len mali robiť, môže sa ľahko stať, že skončia paralyzovaní  v nečinnosti a budú márne čakať na zázrak.

Existuje len jediné miesto, kde vás vaša vysnená príležitosť nikdy nenájde a to doma na gauči, kde budete vysedávať a vyzerať ju oknom. Pokiaľ sa o svoju zmenu v živote snažíte len tak, že vysedávate pri telefóne a čakáte, že zavolá Oprah, alebo že na dvere zaklope váš princ na bielom koni, pripravte sa na to, že budete čakať celú večnosť.

Na druhú stranu, bez ohľadu na to, akou cestou sa vydáte, tým, že sa pustíte von do šíreho sveta, rozvírite kúzelnú hmlu a podnietite vesmír k činnosti. Stačí málo, aby sa vám mohli začať diať náhody a šťastné nehody, ktoré vás dovedú na to správne miesto v ten správny čas. Nakoniec si vás vaša príležitosť nájde, nebojte sa. Vždy to tak dopadne. Keď sa budete dôsledne snažiť vyjsť do sveta, nezáleží na tom, akou cestou sa vydáte a čo budete robiť. Prvý krok vám pomôže odštartovať dva mechanizmy, ktoré nám následne pomôžu nájsť ten správny smer a naplánovať si kurz, aby ste objavili, čo sa vám páči a život vám poskytne spätnú väzbu a potvrdenie, či kráčate tým správnym smerom.